maanantai 19. toukokuuta 2014

Kesäinen Seinäjoki

Kukuuu...

Lauantaina lähdettiin koirujen kanssa kohti Seinäjoen rallytokoepiksiä. Junalla taitettiin matka Jyväskylästä Seinäjoelle. Meinasi jo matka tyssätä ongelmiin opiskeliakortin kanssa, mutta onneksi konduktööri antoi tämän kerran anteeksi.:)  Takaisin tullessa ei sitten armahdettu yhtään ja jouduin ostamaan uuden lipun. :<
Murrrr... Koirat oli kuitenkin rauhallisia junassa ja nätsysti matkustivat.

Perillä hypättiin bussiin ja huristettiin sillä niin lähelle hurttahallia kuin pystyttiin. Pari kilometriä piti sitten kävellä helteistä valtatietä pitkin. Tuskaa oli, kun autot pöllytti hiekat silmille ja koiria joutui koko ajan pitämään ihan lyhyellä etteivät rynnänneet tielle. Ei mikään nautinto pikku raukoille.

Halli oli onneksi viileä ja raikas. Ulkona oli niin järkyttävän kuuma, että huh huh. Hallissa odoteltiin rauhallisesti omia vuoroja. Radat näytti ihan selkeiltä ja muutamia vaikeita kylttejä lukuunottamatta ajattelin, että selviämme siitä hienosti. Nellin ja Annikan koitos oli ensiksi ja kuvasin heidät suorituksensa videolle. Möllialokasluokka oli kyseessä ja Nelli teki hienon suorituksen. Nelli keskittyi ja oli hurjan innokas. Viimeinen kyltti oli kuitenkin Nellin mielestä ylitsepääsemätön ja oma ihana "pullakaan" ei auttanut vaikeassa tilanteessa. Kunnialla pääsivät kuitenkin loppuun. Hyväksytyn tuloksen nappasivat, pisteitä tuli 89/100.

Gloria oli odottelusta jo aika poikki.. Ja vielä kun ei boksi ollut mukana, missä olisi voinut lepäillä. Meidät vuoro oli mölliluokan jälkeen ja rataantutustumisessa olin jo aika luottavaisin mielin. Itse rata meni Glorialta hyvin ja se veti täydellä teholla homman läpi. Itse radalla en huomannut muita virheitä kuin tötteröön osumisen pujottelussa, mutta muuten tehtiin mielestäni hieno rata. Pisteitä herui 96 ja näin ollen siis hyväksytty tulos. Eka kyltiltä, joka oli 360 vasempaan tuli -1p, kun neiti istui liikkeen aikana. (Tästä pitäisi vissiin virallisissa ottaa ihan kunnolla pisteitä pois?) Pujottelusta tuli -1, kun koski tötteröä ja -1 taluttimen kiristymisestä.  Maahan meno oli vissiin vino ja siitä tuli sitten -1 myöskin. Aikaa radalla meni 1.07.57. Kommenttina oli "Upeat käännökset".

Mölli alokkaan rata
Alokkaan rata

Möllien jälkeen taivallettiin taas pysäkille ja Gloria oli jo ihan poikki. Helle teki hallaa koirille, vaikka juotettiinkin niitä jokaisessa mahdollisessa välissä. Taas huristeltiin bussilla keskustaan ja käytiin Mustissa ja mirrissä ostamassa koirille vähän evästä. Syömässä käytiin myös ja Gloria oli niin ärsyyntynyt, kun ei yrityksistä huolimataa saanut maistaa vegepihviä.;)  Syönnin jälkeen käveltiin asemalle ja pian juna lähti kohti Tamperetta, jossa oli tunnin vaihto. Siellä kierreltiin vähän aikaa ja ostettiin jäätelöä. Harmi vaan, että kaikki humalaiset örvelöt oli hirveän kiinnostuineita koirista...:) No joo selvittiin kuitenkin hienosti kaikista kommelluksista, käytiin lenkkeilemässä hienolla kirkolla ja kuvailtiin koiria. Lopulta päästiin myös turvallisesti Jyväskylään. Siellä etsittiin taas bussi ja ajeltiin sen kyydissä kotiin. Tuli ainakin tutustuttua julkiseen liikenteeseen koirien kanssa ja ajeltua ekologisesti, kun ei käytetty koko matkalla mitään muuta kuin omia jalkoja ja julkisia. Raskas päivä oli, ja varmaan osittain koirille ikävä, kun sisälsi paljon odottelua ja kävelyä ja kuumaa asvalttia ja hiekkaa ja tupakanhajua. Mutta erittäin kokemusrikas ja mahtava reissu muuten. Meillä oli hirmuisen hauskaa, kun naurettiin katketakseen junassa erinäisille mokailuille sompailtiin ympäri erinäisiä kaupunkeja, väisteltiin kesäillan huumassa olevia ihmisiä, tsempattiin koiria ja toisiamme, sekä käytettiin kännykän googlemapsia vähän liian usein.

Tää posettaminen on tympeää... Enkä ainakaan katso kameraan.

Illalla oli ihanaa kävellä puoli kahdeltatoista yöllä koiran kanssa rantaa pitkin kotiin, kun oli vain kesäillan raikas tuoksu ja linnut lauloi eikä edes ollut kovin pimeää. Gloria sai juosta vapaana pehmeällä pohjalla asvaltilla taivalluksen jälkeen ja nautti selvästi, kun otettiin suunta kohti kotia.Kotona ei unta tarvinnutkaan kauaa odotella, vaan sipattiin molemmat heti, kun painettiin pää tyynyyn.:) Kiitokset Annikalle ja Nellille huipusta seurasta, vedetään joskus uusiksi!

Muutenkin meille kuuluu hyvää. Mahdoton helleaalto vie mehut Gloriasta, joka nykyään nukkuu suurimman osan päivästä ja vasta illalla heräilee käymään iltalenkillä. Neiti sai myös oman aitauksen, jossa kelpaa nyt vartioida naapureita. Kolmansia tokokokeita odottelemme innolla, joskin treenit ovat jääneet aika vähäiseksi viime aikoina. Käytiin me Jyväskylässä yksityistunnilla, mutta siellä pääasiassa keskityttiin jo avon liikkeisiin.

1. Hienosti meni! Kiva kun tulee enemmän westejä myös rallattamaan :) Tuosta 360 vasemmalle menee -10 pistettä oikeasti jos istuu kesken liikkeen(tvä) eli kannattaa aina uusia siis jos huomaa pyllyn käyneen maassa.

1. Kiitos.:) Ja jees, jotain tuollasta muistelinkin, että piste menetys olisi massiivisempi. Itse en tosiaan huomannut, että pylly kävi maassa...